+31 (0) 24 677 8750
   info@novavakantiereizen.nl


FAQ

Veelgestelde vragen

ReserverenTarieven, betalen, wijzigen en annuleren | Contact | Reizen | Vluchten | Hotels

Reserveren

Tarieven, betalen, wijzigen en annuleren


Wij tonen al onze tarieven vanaf de eerste stap in het boekingproces inclusief alle luchthavenbelastingen, veiligheids- en brandstoftoeslagen etc etc. Volledig transparante prijzen dus, zodat u meteen weet waar u aan toe bent! Novavakantiereizen.nl gaat hiermee verder dan de Code Reisaanbiedingen, die het adverteren met all-in tarieven verplicht vanaf 1 april 2007. U ziet in één oogopslag wat u betaalt. Dus geen aparte betalingen voor onvermijdelijkekosten als reserveringskosten, ticketfees en eventuele toeslagen die veelal door onze concurrenten later in het boekingproces worden toegevoegd. De Code Reisaanbiedingen schrijft voor dat alle onvermijdbare kosten All-in moeten zijn: kosten die een klant niet zelf kan beïnvloeden. Kosten voor creditkaartbetalingen kunt u vermijden om middels iDeal te betalen, annuleringsverzekering is optioneel en kunt u eenvoudig verwijderen. Dat noemen wij pas echt All-in.

Contact

Contact opnemen


U kunt zowel middels e-mail als per telefoon contact met ons opnemen. Indien u een vraag heeft over een bestaande boeking of heeft u een klacht, dan verzoeken wij u dit schriftelijk aan te leveren bij onze klantenservice met vermelding van uw reserveringsnummer/bevestiging. Onderbrengen van een telefonische boeking is niet mogelijk. E: info@novavakantiereizen.nl 

Hoe kan ik contact opnemen met klantenservice vanuit het buitenland?


Klanten van Novavakantiereizen.nl die vanuit het buitenland contact op willen nemen met de afdeling klantenservice kunnen bellen met +31 20 3458166. Onze afdeling klantenservice is geopend ma-vr 09.00 uur t/m 17.30 uur. Op zon- en feestdagen zijn wij gesloten.

Reizen


Het is afhankelijk van uw bestemming hoe lang uw paspoort nog geldig dient te zijn. Voor veel landen is dit tot na het vertrek uit het betreffende land, voor andere bestemmingen geldt dat het nog 3 of 6 maanden na terugreis geldig moet zijn. Meer informatie vindt u hier: http://www.novavakantiereizen.nl/Extras/Visum-aanvragen.

Vluchten

Ruimbagage lijndienst maatschappijen
De regels van het inchecken van ruimbagage verschillen per maatschappij. Bij veel airlines is dit tegenwoordig een betaalde mogelijkheid. Wij raden u aan om voor vertrek de bagagevoorwaarden via " checkmytrip.com" te raadplegen. Het Amadeus reservation number vindt u op de e-mail bevestiging die u direct na het boeken van ons ontvangen heeft , links bovenaan "reserveringsnummer" 6 cijfers en/of letters.

Handbagage lijndienst maatschappijen
U mag in het vliegtuig meestal 1 stuks handbagage meenemen zonder extra kosten. Hieraan zitten wel een aantal voorwaarden qua afmeting en gewicht. Ook dit kan per airline verschillen. Raadpleeg voor de exacte voorwaarden de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Bagage low-cost maatschappijen
Low-cost maatschappijen hanteren steeds vaker afwijkende voorwaarden voor het inchecken van ruimbagage. In de meeste gevallen worden extra kosten in rekening gebracht indien men ruimbagage wil inchecken. U kunt de specifieke voorwaarden nalezen op de website van de desbetreffende airline.
In verband met de uitgebreide veiligheidscontroles adviseren wij passagiers voor bovengenoemde bestemmingen vanaf Amsterdam minimaal 3 uur van tevoren in te checken. Deze informatie kan elk moment wijzigen. Wij adviseren u tijdens de check-in te informeren naar de meest recente veiligheidsvoorschriften. Zie ook: http://www.novavakantiereizen.nl/vlucht-services

Hotels


De check-in en check-out tijden verschillen van hotel tot hotel. Onder de hotelfaciliteiten vindt u meer informatie waaronder de incheck- en uitchecktijden van het betreffende hotel.